Ładowanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • vivaldi4
    Classic
    • 2010
    • 17

    Ładowanie

    734
  • Jasiu1907
    Drive
    • 2009
    • 48

    #2
    Ładowanie

    Witam wszyskich mam proble chodzi mi o to gdyż nie wiem co jest mam prawie roczny akumulator a jak nie odpale auta z dwa trzy dni to już jest rozładowany patrzyłem miernikiem i ładowanie mam ponad 14V co może być nie tak?? Coś go rozładowuje?? Jak to można sprawdzić domowymi sposobami prosze o porade bo idzie zima więc może być kiepsko;(

    Komentarz

    • zurcio
      RS
      • 2008
      • 2046

      #3
      Są specjalne urządzenia do badania poboru prądu podczas postoju jak auto nie pracuje.
      Każdy dobry elektryk powinien mieć w swoim warsztacie.
      Kiedyś w Fordzie radio pobierało prąd i rozładowywało aku w dwa dni.
      Zajechałem do elektryka, założył takie "szczypce" na przewody i od razu stwierdził za duży pobór prądu.
      Sorki, ale nie wiem jak to się fachowo nazywa.
      Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

      Komentarz

      • Jeżyk
        Rider
        • 2009
        • 691

        #4
        Są to kleszcze (cęgi) DIETZA to jest rodzaj amperomierza prądu stałego lub zmiennego z przekładnikiem prądowym do pomiaru prądu bez przerywania obwodu elektrycznego. Oczywiście do samochodu kleszcze prądu stałego :wink: W tej chwili można kupić jakieś paści za parędziesiąt zł. Dobrej klasy kosztują kilkaset do kilku tysięcy ale do sprawdzenia poboru prądu z akumulatora w stanie spoczynku wystarczy nawet jakieś barachło. A może akumulator już nie teges? Radzę podjechać do elektryka to Ci sprawdzi nie tylko pobór prądu ale również akumulator.
        Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

        Komentarz

        • hermioli1
          Rider
          • 2009
          • 322

          #5
          Mi kiedyś jeszcze w Sharanie jakis magik elektryk podpiął wzmacniacz suba bezpośrednio po aku poprzez kabel wzbudzenia wzmacniacza, dwa dni bez odpalania auta i po aku.Dobrze że się autko nie spaliło :evil: :evil: . Pobór prądu na postoju zmierzony na stacji diagnostycznej elektronicznym testerem i już wiedziałem że muszę gdzieś szukać prądu w samochodzie.
          W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
          Babka utonęła do góry kudłatką.
          Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
          Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

          Komentarz

          • rss
            L&K
            • 2009
            • 1098

            #6
            bez przesady. uplyw pradu mozna sprawdzic zwyklym miernikiem za 20zl: ustawic pokretlo na "A" (ampery - natezenie) i wpiac go szeregowo z akumulatorem (tj. odlaczyc jedna kleme i miernik podlaczyc miedzy ta dpieta kleme a akumulator).
            bardziej lopatologicznie nie potrafie
            prad nie powinien byc wiekszy niz 0,10 - 0.15A.
            jesli jednak jest - na pierwszy ogien sprawdz radio.
            kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
            _________________________________________
            Do sprzedania:
            komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
            zaciski do hamulcow 280mm.

            Komentarz

            • Jeżyk
              Rider
              • 2009
              • 691

              #7
              Owszem, ale ja napisałem o cęgach które nie wymagają ŻADNEGO ODPIĘCIA JAKICHKOLWIEK KABLI I AKUMULATORA. Poza tym takimi cęgami można sprawdzić który z obwodów pobiera prąd. Nie wyobrażam sobie odpinania wszystkiego po kolei, przecież bez odpinania robi się to o wiele szybciej i łatwiej. Można wówczas też przy poruszaniu kablami stwierdzić gdzie jest jakaś usterka. Oczywiście, można i tak jak piszesz, ale wtedy jest to praca niewspółmierna do tej z cęgami Dietza. Na własne potrzeby kupiłem takie cęgi do prądu przemiennego za 22 zł. Do prądu stałego są nieco droższe i kosztują ok 50 zł.
              Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

              Komentarz

              • rss
                L&K
                • 2009
                • 1098

                #8
                masz racje (i dzieki wogole za informacje o takim ustrojstwie) - ale nie w kazdym gospodarstwie domowym spotkasz takie cegi. miernik - predzej

                pozdrawiam
                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                _________________________________________
                Do sprzedania:
                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                zaciski do hamulcow 280mm.

                Komentarz

                • Jasiu1907
                  Drive
                  • 2009
                  • 48

                  #9
                  miernik to podstawa i chyba każdy go ma a i tak coś mi się wydaje że alarm mi pobiera bo jest jakoś dziwnie zrobiony bo sytuacja jest taka iż jsli zamkne autko z pilota i mam wł alaram i ktoś podejdzie do tyłu auta to zaczyna wyć więc go wyłączyłm na trombce specjalnym kluczykiemale wydaje mi się że mimo że nie wyje to i tak pobiera chyba że się mylea akumulator kupowałem pod koniec zimy więc to raczej odpada chyba że trafiłem na jakiś bubel który nie trzyma prądu

                  [ Dodano: Pią 11 Wrz, 09 18:27 ]
                  przecierz to oczywiste że jak się odepnie np. kleme plusową i przyłoży sie miernik a drugi przewód da się do minusa to oczywiste że bedzie zero gdzyż w obwodzie nie będzi prądu bo z kąd jak akumulator jest odpięty?? druga sprawa chodzi o cęgi gdzyż potrafią one mieżyć pobór prądu?? anie jego moc?? np. takie ; http://www.allegro.pl/item736450629_...0_faktura.html

                  Komentarz

                  • Jeżyk
                    Rider
                    • 2009
                    • 691

                    #10
                    Zamieszczone przez Jasiu1907
                    druga sprawa chodzi o cęgi gdzyż potrafią one mieżyć pobór prądu?? anie jego moc?? np. takie ; http://www.allegro.pl/ite...80_faktura.html
                    Te cęgi co podałeś mają tylko pomiar natężenia prądu PRZEMIENNEGO (AC). Do auta potrzeba z pomiarem natężenia prądu STAŁEGO (DC). Do pomiaru mocy prądu (W) służy watomierz, w dużym skrócie to takie coś co mierzy napięcie i prąd równocześnie i wylicza z tego MOC prądu. Cęgi są bardzo wygodne w użyciu, bo nie trzeba się bawić z odpinaniem kabli, ale działają tak samo jak amperomierz tylko poprzez przekładnik prądowy.
                    Cęgi z pomiarem natężenia prądu stałego są droższe bo mają inną metodę pomiaru i jeżeli jesteśmy już przy Alledrogo to powinny wyglądać mniej więcej tak http://www.allegro.pl/item715688017_..._true_rms.html
                    lub takie http://www.allegro.pl/item736152046_...203_f_vat.html
                    Kiedyś widziałem jakieś paści w którymś markecie budowlanym, już teraz nie pamiętam w którym, "zwykłe" cęgi z pomiarem prądu przemiennego kosztowały ok 25 zł a te paści z prądem stałym coś koło 70 zł.
                    Oczywiście taniej (posiadanym amperomierzem prądu stałego) można zrobić dokładnie taką samą diagnostykę.
                    Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                    Komentarz

                    • shico
                      Drive
                      • 2008
                      • 98

                      #11
                      Zamieszczone przez Jasiu1907
                      przecierz to oczywiste że jak się odepnie np. kleme plusową i przyłoży sie miernik a drugi przewód da się do minusa to oczywiste że bedzie zero gdzyż w obwodzie nie będzi prądu bo z kąd jak akumulator jest odpięty??
                      rss opisał typową metodę pomiaru prądu w obwodzie elektrycznym.
                      Opisał ją prawidłowo , tylko niedokładnie przeczytałeś sposób w jaki podpięty ma być miernik(wpięcie szeregowe w obwód).

                      Komentarz

                      • rss
                        L&K
                        • 2009
                        • 1098

                        #12
                        ja naprawde nie potrafie prosciej wytlumaczyc ... :szeroki_usmiech
                        istotne zeby miernikiem mierzyc natezenie (Ampery), dolary przeciwko orzechom ze nie bedzie ZERO ... 8)
                        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                        _________________________________________
                        Do sprzedania:
                        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                        zaciski do hamulcow 280mm.

                        Komentarz

                        Pracuję...